اچ آی وی/ ایدز در خراسان HIV/AIDS IN KHORASAN

اچ آی وی/ ایدز در خراسان HIV/AIDS IN KHORASAN

اچ آی وی/ ایدز در خراسان HIV/AIDS IN KHORASAN

 آرشيو

This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.

 

Saturday, December 03, 2005

گزارشی از گردهمایی هم پیمان در برابر گسترش ایدز در پارک دانشجو
پنجشنبه 10 آذر ماه بر اساس قرار قبلی و اعلام عمومی گردهمایی در پارک دانشجو در برابر تئاتر شهر به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز برگزار گردید.

از حدود ساعت 1بعدظهر با حضور افراد شرکت کننده و قرار دادن چندین میز و چادر بر و روی میز ها بروشورها و جزوات آموزشی در مورد ایدز و اعتیاد و همچنین روبان های سرخی به نشانه ی مبارزه با ایدز برنامه آغاز شد؛ حاضران با نصب کردن این روبان ها بر روی سینه همبستگی خود را برای مبارزه با ایدز نشان می دادند. بر روی دستان مردان و زنان حاضر در آن جا بازوبندهای سفیدی که بر روی آن روبان قرمزی نصب شده بود به چشم می خورد.
در بخشی از یکی از جزوات آموزشی که برای مبارزه و آشنایی با بیماری ایدز تهیه شده بود بعد از معرفی این بیماری و ذکر تاریخچه ای از آن و همچنین راه های انتقال و راه های مبارزه و میزان گستردگی ایدز در سطح جهان و ضرر هایی که به زندگی اجتماعی انسان ها زده است و می زند.
رفته رفته بر تعداد افرادی که در این مراسم شرکت کرده بودند افزوده می شد. در قسمتی از این مراسم فردی ضمن صحبت هایی به تشریح وضعیت معتادان خصوصا معتادان تزریقی و زمینه ی گسترش ایدز در میان آنان پرداخت و به این نکته اشاره کرد که باید دید جامعه نسبت به معتادان به عنوان یک مجرم تغییر کند و باید با او همانند یک بیمار رفتار شود.
برخی از شرکت کنندگان با پوشیدن کاورهایی که بر روی آن نوشته شده بود Hiv+ ضمن اعلام همدردی با مبتلایان به دیگران در مورد این بیماری توضیح می دادند. این افراد هدف خود را از این کار اطلاع رسانی صحیح از این بیماری و همچنین شکستن قبح و تابوی آن در میان جامعه دانستند و تاکید کردند که باید این دید منفی و تبعیض آمیز نسبت به مبتلایان این بیماری در جامعه رفع شود. چراكه یکی از بزرگترین معضلات بیماران ایدزی دید بد جامعه نسبت به آنان است که این امر آنان را دچار تعارضات روانی و مشکلات روحی فراوانی می کند.
بعد یکی از برگزاركنندگان برنامه متنی را خواند که در آن با اشاره به این امر که زنان یکی از بزرگترین قربانیان ایدز در جهان هستند راه های پیشگیری از آن را اعلام کرد. از مهمترین آنها دادن آموزش جنسی در اختیار قرار دادن وسایل پیشگیری کننده از جمله کاندوم به زنان و مردان خصوصا زنان؛ بيان شد. همچنین آدرس مراکز درمانی و مشاوره ای در این زمینه را در تهران و شهر ری اعلام گرديد.
در حدود دو ساعت بعد، مراسم رفته رفته رو به اتمام می گذارد و پلاکاردها و میز ها جمع آوری شد. جمعیت در دسته های کوچک تر به گفت و گو پرداختند و خصوصاً زنان و دانشجویان برای افراد دیگر در مورد ضرورت مبارزه با این بیماری و بستر های اجتماعی به وجود آورنده ی آن توضیح می دادند. این مراسم در حدود ساعت 3 در آرامش کامل و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید.
پلاکارد هایی که در میان جمعیت به چشم می خورد بر رویشان این جملات نوشته شده بود:
• ایدز در کمین جامعه انسانی
• نابرابری در تصمیم گیری برای انتخاب روش ارتباط جنسی خطر ابتلا را افزایش می دهد
• معتاد بیمار است نه مجرم
• کودکان قربانیان بزرگ ایدز
• یک ایدزی هم انسانی است با حقوقی برابر با دیگران
• فقر عامل اصلی گسترش ایدز است
در ضمن نقاشی هایی که کودکان کشیده بودند در این پلاکاردها به چشم می آمد . یک پارچه ی بزرگ هم بر روی زمین پهن شده بود که بر روی آن نقاشی هایی با مضامین مبارزه با ایدز و حمایت از قربانیان این بیماری كه در همان محل توسط
• مردم عادی که از خیابان می گذشتند و یا در پارک حضور داشتند با تعجب و اشتیاق در جمع حاضران می آمدند و در باره ی شعار ها و برنامه سوال می کردند .
• بازار عکاسی داغ بود. حاضران با در دست گرفتن پلاکاردها و زدن روبان های قرمز در سینه عکس می انداختند.

• چند شركت‌كننده‌ي خارجی هم در میان جمعیت بودند که توجه ی حاضران را جلب کرده بودند. و افراد مختلفی با انان به گفت و گو می پرداختند

Comments: Post a Comment